Czy puszczanie gazów w Krakowie będzie penalizowane ?
Przepraszm ale niestety tzw. walka czystość ekologiczną zaczyna być prawdziwie niebezpieczna... w Krakowie skazano człowieka za to, że palił w piecu drewnem i węglem...
https://www.tvp.info/45420709/sad-skazal-mezczyzne-ktory-palil-w-piecu-weglem-i-drewnem
ta zniewaga krwi wymaga... w takim razie wiązki drewna sprzedawane przez ikea i inne takie to dzialanie przestepcze ? czy może się mylę ? skoro palenie weglem czy drewnem jest karalne to ikea sprzedajaca drewno do kominków powinna być ukarana mega mandatem i zamknieta ? tak tylko pytam ?
Pozostaje zapytać, kiedy puszczanie gazów osobistych (bąków) w domu w Krakowie będzie penalizowane ? Rzumiem, że palenie śmieciami w piecu może dawać niepożądane efekty...ale palenie drewnem albo węglem ma być penalizowane ? To jakiś absurd i byłoby nawet śmieszne gdyby nie było to grozne... no i ciekawie mnie co ze sprzdażą drewan do kominków...w Krakowie zwłaszcza...
Ozyma moje małpiej wyobrazni już widzę czujniki w każdym domu, inspekcje roboticzo-chłopskie, kotrole rutynowe i lotne... inspektorzy obwąchujący podejrzanych... (??)
Inna sprawa, że globalnemu ociepleniu okazały sie też winne krowy które puszczają gazy do atmosfery... w wynku gwałtów ? jak chce pani spurek ?
Moim zdaniem chodzi o ochronę monopolu gazowego...
Ave schabowy
tagi: gazy globalne ocipienie
gorylisko | |
22 listopada 2019 13:38 |
Komentarze:
tomasz-kurowski @gorylisko | |
22 listopada 2019 14:17 |
W przypadku paliw stałych chodzi raczej o pył i lokalną jakość powietrza niż globalne ocieplenie.
W Wielkiej Brytanii też są takie zakazy, z tym że producenci kominków mają prawo (za opłatą) wnosić o zwolnienie z zakazu swoich produktów. Oczywiście dla każdego modelu osobno, oraz osobno dla Anglii, Walii, Szkocji i Irlandii Północnej.
Grzeralts @gorylisko | |
22 listopada 2019 15:24 |
Tam nawet pizzeria nie może miec pieca na drewno.
Ale Kraków teraz będzie zielonym punktem na mapie Małopolski i Zagłębia.
bendix @tomasz-kurowski 22 listopada 2019 14:17 | |
22 listopada 2019 15:25 |
Podciągneli gazik każdemu w Krakowie czy nie? Pytam bo nie wiem?
bendix @Grzeralts 22 listopada 2019 15:24 | |
22 listopada 2019 15:26 |
Tak, bo hutę zaorzą.
Grzeralts @bendix 22 listopada 2019 15:26 | |
22 listopada 2019 15:27 |
Ojtam, ojtam.
bendix @tomasz-kurowski 22 listopada 2019 14:17 | |
22 listopada 2019 15:32 |
Oczywiście dizelki nie będą w Krakatau zakazane. One nie emitują przecież sadzy. Do tego należy dodać że stare dizelki jak się okazuje były mniej rakotwórcze niż te nowoczesne. Z tych nowoczesnych wylatują bardzo ciekawe cząsteczki wyglądające w powiększeniu jak kolczaste kulki które na końcu kolców posiadają wysoce rakotwórcze skondensowane substancje. Sama sadza ze starych była mniej toksyczna - chociaż była bardziej widoczna.
Smacznego wdychania.
tomasz-kurowski @bendix 22 listopada 2019 15:25 | |
22 listopada 2019 15:40 |
Szczerze nie wiem, ale równie szczerze wątpię.
tomasz-kurowski @bendix 22 listopada 2019 15:32 | |
22 listopada 2019 15:46 |
Może zakażą i tego, zależy kto będzie się domagał. Ja w zasadzie chciałem się zgodzić, że faktycznie chodzi o interesy i regulację rynku, co widać po rozwiązaniach dostosowywanych do lokalnych graczy, bo pył czy klimat to pretekst.
(W każdym razie nie pachnie za ładnie w Krakowie i to się długo nie zmieni)
MarcinD @tomasz-kurowski 22 listopada 2019 14:17 | |
22 listopada 2019 15:52 |
Jeśli tak jest, to w dużej mierze odpowiedział Pan właśnie na pytanie autora, o co tu chodzi. Po pierwsze trzeba łamać ciągle Pierwsze Przykazanie i dawać ludziom nowe bożki, a po drugie o to co zawsze.
bendix @tomasz-kurowski 22 listopada 2019 15:40 | |
22 listopada 2019 16:24 |
To się p....ają łajzy bez sensu. Najpierw gazyfikacja a potem kary.
olekfara @Grzeralts 22 listopada 2019 15:27 | |
22 listopada 2019 16:48 |
Nie ojtam. Chcą wygaśić wielki piec. Są protesty. https://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/krakow/23-listopada-rozpocznie-sie-wygaszanie-wielkiego-pieca-w-hucie-arcelormittal/
DYNAQ @gorylisko | |
22 listopada 2019 16:55 |
Kiedy zabraknie CO2 rośliny wyginą.
Grzeralts @olekfara 22 listopada 2019 16:48 | |
22 listopada 2019 17:23 |
No właśnie. Najpierw zrobii zakaz, jak już sie powietrze poprawi, to piec wygaszą i poprawi się jeszcze bardziej i wszyscy będą szczęśliwi, że wspolnym wysiłkiem rządu i społeczeństwa pozbyli się bezeceństwa, znaczy, uratowali planetę.
JK @gorylisko | |
22 listopada 2019 19:39 |
Ze dwadzieścia lat temu byłe w Krakowie w zakładach im. Zieleniewskiego. Środek miasta a tam odlewnia żeliwa. Dymu tyle, że drugiego krańca hali widać nie było i zakłady sobie chodziły. Nie wiem co się z nimi stało, bo poszły do NFI. Chyba dalej działają bo wygooglałem. Środek miasta. Koło Kazimierza. Ciekawe czy dyrektora skażą na roboty publiczne.
MarekBielany @gorylisko | |
22 listopada 2019 21:15 |
oby tylko w Krakowie.
Z TEGO OBSZARU PŁYNĘŁO ZBOŻE.
DZIŚ PŁYNIE .....
czy to lepiej, czy to gorzej ?
Convallaria @tomasz-kurowski 22 listopada 2019 14:17 | |
22 listopada 2019 22:08 |
Chyba nie chodzi o pył, bo nie można się wymigać od zakazu elektrofiltrem na kotle spalającym drewno (drewno i pelet; do niedawna jeszcze paliwo odnawialne, ekologiczne).
tomasz-kurowski @Convallaria 22 listopada 2019 22:08 | |
23 listopada 2019 08:07 |
O to chodzi w sferze deklaracji uchwałodawcy (a częściowo i efektów). Warto to wiedzieć, bo używając na ślepo argumentu z globalnym ociepleniem wchodzimy bezwiednie w rzeczową kontrę. Istotną kwestią podniesioną przez Gorylisko pozostaje to z czyjej inspiracji i w czyim interesie to zrobiono, oraz dlaczego akurat w ten sposób. Argument z filtrami jest tu dobry bo sugeruje, że rozwiązanie w stylu brytyjskim i ogólnie jakieś cackanie się z koncesjonowaniem wykluczono. Widać w Polsce nie ma mocnego lobby producentów piecyków i kominków.
(Temu brytyjskiemu zakazy są raczej na rękę, bo ograniczają konkurencję przez podwyższenie kosztów wejścia na rynek, a rozszerzanie od czasu do czasu zasięgu terytorialnego zakazów generuje się popyt wśród zmuszonych do wymiany piecyków mieszkańców. Notabene normy są bardzo niskie i ponoć praktycznie wszystkie układy, nawet te nie zwolnione z zakazu, je spełniają. Czyli wymienia się piecyk na zasadniczo identyczny model, tyle że droższy bo opłacony w DEFRA.)
Grzeralts @tomasz-kurowski 23 listopada 2019 08:07 | |
23 listopada 2019 09:13 |
Oczywiście, że chodzi o gaz.
chlor @gorylisko | |
23 listopada 2019 11:57 |
Dziwne, bo Unia zachęca do spalania biomasy, czyli w praktyce drewna w różnej postaci. Chyba że wolno tylko w elektrociepłowniach.
Zbigniew @JK 22 listopada 2019 19:39 | |
23 listopada 2019 20:22 |
Na miejscu zakładów Zieleniewskiego wybudowano osiedle Wiślane Tarasy. Może smogu w Krakowie już nie ma (poczekajmy na mrozy), ale za to czuć kebabem i przepalonym olejem palmowym na którym pieczone są frytki.